‘Fantastische werksfeer en goede doorgroeimogelijkheden’

Kirsten Bullens is nog steeds erg blij met haar carrièreswitch: na jarenlang in het bankwezen gewerkt te hebben, is ze 3,5 jaar geleden bij Van Herpt en Partners terechtgekomen. Maar hoe is dat zo gekomen en waarom bevalt dat zo goed? Kirsten vertelt.

Bij de bank heb ik in de loop der jaren in verschillende functies gewerkt, op de afdelingen klantenservice, productontwikkeling en klachtenafhandeling. Mijn laatste rol bij de bank was teamleider Klant Adviseur Relaties. Op zich ging dat prima, maar ik miste het leveren van een inhoudelijke bijdrage.

In combinatie met de wens om dichter bij huis te werken, leidde dit tot de stap om met Van Herpt en Partners om de tafel te gaan.

De sfeer binnen het bedrijf sprak me direct aan. Daarbij leek de functie me interessant en de mogelijkheid om cursussen te volgen en door te groeien, gaf de doorslag! Vanaf april 2020 werk ik nu bij Van Herpt en Partners.

Klantcontact en signalering van kansen

Als assistent-administrateur bestaan de werkzaamheden van de Drunense uit het verwerken van de administratie van ondernemers.

Ik houd me met name bezig met btw-aangiftes, jaarrekeningen, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting. Daarbij heb ik veel contact met ondernemers, via telefoon en e-mail.

Het werken met ondernemers ervaart Kirsten als zeer positief.

Het geeft energie. De meeste ondernemers reageren snel op mail en zijn proactief. Ze nemen gerust even contact op met bijvoorbeeld een vraag over het invoeren van hun administratie, in het programma Snelstart.

Ook in signalering speelt een assistent-administrateur een rol.

Advisering, over bijvoorbeeld het omzetten van een eenmanszaak naar een bv, pakken de partners op. Het signaleren van kansen is wel een van de taken van een assistent-administrateur.

Doorgroeimogelijkheden

Van Herpt en Partners biedt volop mogelijkheden voor ontwikkeling en doorgroeien.

Trainingen en cursussen gaan over bijvoorbeeld btw-aangifte, het jaarverslag en over fiscaliteit rondom de eigen woning. Die volg ik allemaal graag, met het oog op de mogelijkheid om door te groeien naar een functie als adviseur.

Brabantse gezelligheid

Naast het uitdagende werk- en opleidingsaanbod is ook de werksfeer een grote plus bij Van Herpt en Partners.

Er heerst een informele, gezellige sfeer. Iedereen is bereid om elkaar te helpen. En ook buiten werktijd beleven we veel leuke momenten met elkaar. Zo gaan we jaarlijks een weekendje weg, naar een stad. Lekker borrelen, dineren en een leuke activiteit doen. Altijd een succes, die weekenden!

Collega’s aan het woord

Nieuw administratief en fiscaal talent

Blog van Eefje van Vugt
Leestijd: 2 minuten

Stel je voor: een webwinkel. Medewerkers die zich inzetten in de verschillende onderdelen van het bedrijfsproces. Heel gewoon. Toch? In dit geval zeker niet!

‘Geen werkdag is hetzelfde’

Blog van Karin Verstijnen
Leestijd: 3 minuten

“Geen over-typwerk meer”, lacht Karin Verstijnen. Het is slechts een van de voordelen van de steeds verder geautomatiseerde werkprocessen. De assistent-administrateur vertelt over de ontwikkelingen …